아라의 글로벌 마인드 칼럼..think globally [댓글 불허 블로그]


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ilounge.com, Charles Starrett님의 글 Mix: Keynote Remote, Pandora, Rogers, AdMob @ 2009.1.8에서 발췌

Mobile advertising firm AdMob has revealed that iPod touch requests more than tripled worldwide from November to December. The firm said there was a particularly large spike in requests the week after Christmas, although it is unclear how many of the increased requests can be attributed to sales of AdMob-supported applications. According to the company, the iPod touch is now the #2 device in the AdMob network; the iPhone and iPod touch now represent 15.5 percent of all worldwide requests.

모바일 광고 회사인 애드몹(AdMob)은
아이팟 터치의 모바일 광고 전 세계적으로 요청 횟수가 2008년 11월과 12월 사이에 3배 이상 늘었다고 발표했다. 특히나 크리스마스 다음 주에는 눈에 띄게 증가했다. 애드몹의 모바일 광고가 가능한 곳에서의 광고 요청 증가가 어느 정도의 판매로 이어졌는지는 파악하지 못했다고 전한다. 애드몹의 모바일을 통해 광고가 나가는 휴대용 기기 (대부분의 기기는 휴대폰이다.) 중 2위를 차지했고, 세계적으로 보면 아이폰과 아이팟 터치는 광고 요청 건 중 15.5%의 점유율을 차지한다. [번역 - 아라]


MarketWatch, iPod Touch Requests Triple in December According to AdMob December 2008 Metrics Report @ 2009.1.8에서 발췌

AdMob is the world's largest and highest quality mobile advertising marketplace, serving more than 4.6 billion mobile banner and text ads per month. ... ... on the mobile Web in more than 160 countries.

애드몹은 세계에서 가장 크고, 높은 퀄리티를 가지는 모바일 광고 회사로서 월 46억 건의 문자와 배너를 모바일 기기를 통해 광고하며, 160개 이상의 나라에 서비스를 제공한다. [번역-아라]



아이폰과 아이팟 터치가 모바일 광고 시장에서 완전히 자리를 잡아가는 것을 알 수 있게 해주는 기사입니다.
나중에 모바일 기기 시장에 대해서 다루면서 위 내용을 더욱 자세히 다루겠습니다.


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